2021 szeptemberében a Volkwagen egy 80 millió $ értékű csarnokot nyitott meg Salzgitterben, ami helyszínt biztosít az elektromos akkumulátorok kutatására, fejlesztésére és tesztelésére. A kutatók akkumulátorokat szedtek darabjaira, elektronmikroszkópok alatt vizsgálták őket és extrém körülmények között (magas és alacsony hőmérséklet, rázkódás) tesztelték a viselkedésüket. A cél, hogy elsajátítsák a kapcsolódó szakértelmet, csökkentsék a beszállítóktól való függést és akár megfelezzék az akkumulátor-kiadásokat a cégnél.
A Volkswagen már üzemeltet egy akkumulátor piloting és újrahasznosítási sort Salzgitterben és 2025-re tervezi a vállalat egy komplett akkumulátorcella-gyár beindítását. 2022 végére, több, mint 1000 ember fog a EV technológián dolgozni a városban. Az akkumulátor know-how elsajátítása kulcsfontosságú, hiszen az EV modellek legdrágább eleméről van szó. Viszont a General Motors 2021 nyarán történt incidense óvatosságra is inti a technológiával kikísérletezőket: a GM 1,8 millió $ értékben hívta vissza Bolt akkumulátorait, miután azok tűzveszélyesnek bizonyultak. A fiaskó nem csak a GM hírét tépázta meg: az LG, mint a cég akkumulátor-beszállítójának kellett a probléma mélyére ásnia és állni az 1,8 milliós csekket.
Európa-szerte hat akkumulátorgyárat tervez felállítani a VW, 240 gigawattórás összkapacitással 2030-ra. Az évtized végére 50 tisztán elektromosmeghajtású autót tervez piacra dobni a cég a meglévő modellek megtartása, továbbfejlesztése mellett.