A Daimler az önvezető teherautóinak fejlesztésében már a közúti tesztelés fázisánál tart. A cég a Torc Robotics-szal (USA) közösen dolgozik a fix elosztóközpontok közötti szállításra specializálódva.
A tesztelések során három kategóriában határoztak meg benchmark indikátorokat az eredmények megítélésére: biztonság, megbízhatóság és költség/mérföld. Az automatikus monitoring rendszer mellett, egy kifejezetten ilyen jellegű tesztelésre kiképzett pilóta is ül az autóban. A tereptesztelésre „jó” hatással volt a pandémia, mert sokkal kevésbé voltak zsúfoltak az utak, gördülékenyen zajlott a szoftver-szimulációs tesztelés a próbautakon. A leghosszabb tesztútvonal Virginiát kötötte össze Újmexikóval, felölelve egy hosszú sivatagi szakaszt, ahol tipikusan olyan körülmények vannak, ahol kapóra jönnek az önvezető járművek az embert próbáló időjárási viszonyok miatt.
A sivatagi fuvarozás pszichésen is félelmetes feladat a kiszolgáltatottság érzése miatt. A „civilizáció távolsága” miatt nagyon fontos a stabil felhő-alapú kapcsolat a járművel, megbízható fedélzeti számítógépek és erőforrások. Megszakadt konnektivitás esetén pedig a jármű saját szenzorainak minőségén és számítási kapacitásán múlhat az út sikere.