Pandémia az iparban

Zéro-touch (érintésmentes) szolgáltatásnyújtás

A pandémia és abból fakadó társadalmi és jogszabályi változások minden iparágban új helyzetet teremtettek, amihez alkalmazkodni kellett, illetve kell még ma is. Egy ilyen új vívmány volt a zero-touch (érintésmentes) szolgáltatásnyújtás. Az vásárlók érintésmentes és távoli kiszolgálása megköveteli az alkalmazottaktól, hogy értsenek a telekommunikációs eszközökhöz, alkalmazkodjanak a digitalizációhoz.

A pandémia felgyorsította a transzformációt az offline kiszolgálástól az online vagy hibrid platformok irányába. Az online felületek fontos eszközök minden, a gyártó és szolgáltató cégek esetében is a túlélésre és fejlődésre. Az autóipar szereplőinek át kellett gondolniuk és szabniuk a menedzsment folyamataikat és a hardvereiket is, hogy váltani tudjanak. Erre példa az online meetingelés vagy az emailes panaszkezelés kapacitásának növelése. Az autóiparban szerencsére volt erre bőven forrás más ágazatokkal ellentétben és plusz kormányzati forrást is kaptak Németországban, amit 2020 decemberében Steffen Seibert kormányszóvivő jelentett be.

A forráselosztás újratervezése viszont hosszadalmas folyamat. Még nem világos, hogy a vásárlók kitartanak-e az új gyakorlatok mellett, ugyanez a kérdés fennáll a felsővezetéstől elkezdve a mérnöki feladatokig. Tartóssá válik az otthoni munka? Hatékonyak-e az online meetingek olyan csatornákon, ahol az interakciók minősége és mennyisége alacsonyabb? Mivel 2021 derekán még nem biztosak a szakértők abba, hogy a járvány mögöttünk van, ezek a kérdések még nyitva vannak.

https://eurometal.net