EU vámok a kinai elektromos autókra második rész.

Brüsszel megpróbálja korrigálni a torzult elektromos autó piacot

Brüsszeli vámok kivetése

A vámok kivetésével Brüsszel azt állítja, hogy megpróbálja korrigálni a szerinte torzult piacot. Az EU döntése visszafogottnak tűnhet ahhoz képest, hogy az Egyesült Államok nemrégiben 100%-ra emelte a teljes vámot, de sokkal nagyobb következményei lehetnek. A kínai elektromos járművek viszonylag ritkán jelennek meg az amerikai utakon, az EU-ban azonban sokkal gyakoribbak.

T&E

A befolyásos brüsszeli székhelyű zöld csoport, a Transport and Environment (T&E) adatai szerint a kínai márkák által az EU-ban értékesített elektromos járművek száma a teljes elektromos járművek piacának mindössze 0,4%-áról 2019-ben közel 8%-ra nőtt tavaly.

Patryk Krupcala lengyel építész, aki várhatóan két héten belül átveszi vadonatúj, kínai gyártmányú MG4-esét, a BBC-nek nyilatkozott: "Azért választottam az MG4-est, mert elég olcsó. Nagyon gyors autó, és hátsókerék-hajtású, mint az előző autóm, amely BMW E46-os volt".

www.bbc.com