A részlegesen automatizált vezetés ma már egy sztenderd dolog. A Daimler Truck nagy szaktudást halmozott fel az automatizált asszisztensi rendszerek terén. A Mercedes-Benz Trucks bemutatta a Future Truck 2025-öt, a világ első automatizált teherautóját még 2014-ben. 2015-ben, a Freightliner Inspiration Truck megkapta a „jogosítványát” az Egyesült Államokban, mint a világ első automatizált közúti járműve. A részlegesen automatizált vezetési funkciók ma a kifinomult radarokon és kamerarendszereken alapulnak. Ezek a szupportok támogatják a vezetőt bármely sebességnél, de a sofőr továbbra is teljes kontrolt kell gyakoroljon a jármű felett (2. szintű automatizáció).
A személyautók piacával ellentétben, ahol a Mercedes-Benz S osztályába már 3. szintű automatizáció építettek be, a teherautók tekintetében a 2-ról közvetlen a 4. szintre összpontosít a gyártó. (A 3. szint esetén a vezetői komfort megteremtése a hangsúlyos, de egy munkagép esetén ez mellékes.) A 4. szinten az automata rendszer, bizonyos körülmények között már minden vezetői funkciót ellát. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nem szükséges készenlétben lennie a fedélzeten, hogy beavatkozzon, amennyiben szükséges. „A közbülső 3. szint nem lenne kifizetődő a logisztikai ügyfeleinknek” – magyarázta P. Schmidt. A személyautókban fontos szempont a prémium vezetői élmény, de a teherautónál a profitabilitás a lényeg. Schmidt stratégiai fókuszát a 4. szintre a vásárlóik költség-orientált szemléletmódjából meríti.