Az additív gyártási folyamatok rengeteg iparágba lettek beültetve az utóbbi évek során; esszenciális szerepük van például a repülésben és az autóiparban. A Forma 1, mint az autóipar, a teljesítmény-orientált fejlesztés csúcsa, jelentős generátora ezeknek a fejlesztéseknek, amikből számtalan szektor profitál.
A Forma 1-ben az autók alkatrészeinek egy részét additív gyártással készítik. Az additív gyártás magába foglalja a 3D nyomtatást, generatív gyártást vagy e-gyártást is, ahol az elemeket rétegenként állítják elő. A felhasznált anyagok a műanyagtól, a fémen át, fémötvözeteken keresztül a hibrid matériákig terjed, ami portfólió lehetővé teszi új alkatrészek és dizájnvariációk előállítását. Az egyik versenyzőcsapat demonstrálta, hogyan lehet a számítógépes tomográfia (CT) segítségével elemezni az anyagok közti kölcsönhatásokat, azok viselkedését és a kapcsolódó 3D-s nyomtatás produktumait is.
A CT jelenleg az egyetlen technológia, ami képes vizualizálni az alkatrészek komplex belső és külső struktúráját nano-szinten, így nagy precízióval lokalizálhatók a hibák. Ez nem csak a minőségbiztosítást szolgálja, hanem időt és pénzt is spórol, mivel már gyártás alatt felfedhetők a defektek, nem csak - az egyébként nagyon költséges - fizikai tesztelés alatt.