Az autóipar digitális marketing rendszereinek egy fontos része a „non-contact” marketing vagyis a kapcsolat nélküli marketing. Ez azokra az aktivitásokra utal, ahol harmadik fél bevonásával juttatjuk el az üzeneteket a célközönséghez. Ez a harmadik fél jellemzően valamilyen közösségi média felület, az üzenetek pedig: tájékoztatók új termékekről, upgradekről, kiegészítő termékekről, de ide tartoznak az after-sales és más kapcsolt szolgáltatások.
Non-contact
A non-contact marketing kategóriájába tartoznak a közösségi média posztok, rövid videók, live streamek vagy chatek. A multi-platform többfunkciós, többformulás marketing lefedi az egész értékesítési procedúrát, az össze potenciális vásárlót és hozzáférést biztosít szolgáltatások egész sorához (pl. 24-órás call center). Statisztikák szerint (Sina Welbo) a világ első 20 autógyártójának több, mint 30 millió követje van a közösségi médiában. Egy-egy autóbemutatóról vagy fesztiválról készült videó megtekintési száma némely esetben több száz millióra rúghat. A harmadik fél bevonása lehetőséget nyújt a marketing akciók által kiváltott hatás, érdeklődés elemzésére is, aminek lehetőségét kevesen ismerték fel 2020 előtt.