Ahogyan az 1. ábra mutatja a 2. oldalon, az adatoknak hatalma van az interneten, legyen szó közösségi médiáról, streaming szolgáltatásról, online társkeresőkről vagy online vásárlásról. Az emberek egyre nyitottabbak az innovációkra ez által az online tér piaca óriásira nőtte ki magát. Az egyik legfontosabb eszközzé vált az immateriális jószág, amely a teljesség igénye nélkül magában foglalja a termék/szolgáltatás egyediségét, marketing eszközök sokszínűségét, szakemberek kreativitását, szoftvereket és licencek meglétét. Látható, hogy számtalan oldalról meg lehet közelíteni a vállalat stratégiájának kialakítását. Viszont ehhez szükség van a vásárlói igények a lehető legjobb megértésére, amely felértékeli az empirikus tudományterületeket.
1.ábra: Egy perc adatforgalma az interneten 2021-ben:
Forrás: Új fenntartható közgazdaságtan Globális vitairat (2022)