Az előző két posztunkban a Mercedes India 3-2 napos munkahetét tárgyaltuk, illetve hogy a szükséges utazás csökkenése milyen pozitív externáliákkal járt együtt. Viszont ebből adódik egy negatív konzekvencia is, különösen az autóiparra nézve.
Ha az embereknek kevesebbet kell világszerte utazniuk, akkor hogyan várható két számjegyű visszapattanás az autóiparban? A keresletgenerálás legalább akkora kihívás most, mint a munka online folytatása. A 2020-as év negyede gyakorlatilag üresjárat volt, eltelt a várakozással és az átállásokkal. „A vásárlóink is üzletemberek, ha nekik nincs keresletük, az érinti a mi eladásainkat is.” Kétszámjegyű zuhanás volt megfigyelhető 2020-ban és az autóipar elég nagy ahhoz, hogy nemzetgazdasági szinteken is érződjön ez a világban.
A Mercedes India ügyvezetője a GST adó csökkentését javasolja a kormánynak, akárcsak ideiglenesen is. (Indiában áruk és szolgáltatások adója). Ez optimizmust ébresztene a termelésben, befektetésben és motiválná a vásárlást is. Még ha csak ideiglenesen is, de a lakosság hasznosítaná a lehetőséget, sőt talán pont azért, mert egyszeri alkalom, adna ez a lépést egy nagyobb lökést a gazdaságnak.