EU vámok a kínai elektromos autókra hetedik rész.

A SAIC az első európai gyárának helyszínét szeretné biztosítani az EU-ba

Jó "terv"

"Ez egy jól megtervezett terv, amely arra ösztönzi a vállalatokat, hogy beruházásaikat az EU-ba helyezzék át, ahelyett, hogy a Kínából történő exportra támaszkodnának" - mondta Bill Russo, az Automobility sanghaji székhelyű tanácsadó csoporttól. "Az a tény, hogy egyes vállalatokat magasabb adóval sújtanak, mint másokat, azt jelzi, hogy a büntetést aszerint teszik magasabbra vagy alacsonyabbra, hogy a vállalat mennyire elkötelezett az EU-ban történő beruházás mellett."
A Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központja (Center for Strategic and International Studies) szerint 2009 és 2023 között több mint 230 milliárd dollár állami támogatást juttattak az iparágba. Ennek eredményeképpen az elektromos autó ipar világelső lett.

Kínai EV-ipar

A Nemzetközi Energiaügynökség (International Energy Agency) szerint tavaly Kína adta a világ új elektromos autóinak több mint 60%-át.
Bár a Kínában gyártott elektromos autók túlnyomó többségét belföldön értékesítik, a tengerentúli piacok, különösen Európa, egyre fontosabbá váltak.
"Az export a nyereséges szegmens" - mondta Gregor Sebastian, a Rhodium vezető elemzője. "Az uniós vámok ártani fognak a kínai EV-iparnak, mivel ezek az exportok segítenek behozni a kínai belföldi árháborúból származó veszteségeket."

Eközben a világ második legnagyobb gazdasága a világjárvány és a folyamatban lévő ingatlanválság miatt küszködik, hogy lerázza magáról a gazdasági lassulást.
Az alacsonyabb belföldi fogyasztási és beruházási szintekkel szembesülve Kína megpróbálja "exportálni a kiutat" a visszaesésből - mondja Alicia Garcia-Herrero, a Natixis befektetési bank ázsiai-csendes-óceáni régióért felelős vezető közgazdásza.

www.bbc.com