Az ajánlórendszereknek három fő technikája van; tartalomalapú szűrés, kollaboratív szűrés és tudásalapú rendszer.
3. Tudásalapú rendszer
A tudásalapú rendszerek olyan rendszerek, amelyekben a javaslatok a felhasználó igényeire vonatkozó befolyáson alapulnak, és bizonyos fokú területi szakértelemre és tudásra épülnek. Olyan szabályokat határoznak meg, amelyek az egyes ajánlások kontextusát meghatározzák. Ezek lehetnek például olyan kritériumok, amelyek megszabják, hogy egy adott pénzügyi termék, például a letét, mikor lenne előnyös a felhasználó számára. Ezeknek alapértelmezés szerint nem kell ugyanúgy felhasználniuk a felhasználó interakciós előzményeit, mint a tartalomalapú megközelítésnél, hanem az ügyfelek termékeinek és szolgáltatásainak jellemzőit, valamint egyéb szakértői információkat is figyelembe vehetnek.
Tekintettel a rendszer felépítésének módjára, az ajánlások könnyen megmagyarázhatók. Az ilyen típusú keretrendszer kiépítése azonban költséges lehet. Inkább olyan összetett területeken alkalmazható, ahol ritkán vásárolnak termékeket, vagy ahol ezért hiányoznak az adatok. Tekintettel erre, nem szenved ugyanazoktól a cold start problémáktól, mint a fentiek.