4 évszakos gumiabroncsok
Az egész évben használható gumiabroncsok és a legnagyobb felniméretű abroncsok továbbra is erőteljes növekedési pályán vannak, ami a nagyobb autók iránti növekvő igényét okozza világszerte. Olyan innovációkat látunk, amelyek révén a fogyasztóknak már nem kell külön téli gumikészletet vásárolni azokon a területeken, ahol a téli időjárás jellemzően nem zord. A fogyasztók számára ez költségmegtakarítást jelent, mivel évente egyszer cserélik a gumiabroncsokat, miközben magasabb díjat fizetnek a szolgáltatásért.
A könnyű tehergépkocsik gumiabroncsai 2022-ben kiemelkedő teljesítményt nyújtottak, 5%-kal nőttek a 2021-es szinthez képest, és 22%-kal a 2019-es szinthez képest, a logisztikai munkakörre és az utolsó mérföldre történő szállítás iránti megnövekedett kereslet közepette. Ezt a növekedést azonban elsősorban az amerikai piac hajtja, ahol a nagyobb autók piaca nagyobb telítettségűek, mint más kontinensen.
A személygépkocsi abroncsok még mindig uralják a piacot, de ehhez képest gyengén teljesítettek, mindössze 1%-kal nőttek 2021-hez képest, és a 4x4-es abroncsok esetében nem volt növekedés az év során.
A budget márka
Az autógumiabroncsok budget márkái a legtöbb régióban népszerűbbek lettek, különösen Latin-Amerikában és az Egyesült Államokban, mivel a fogyasztók az infláció hatására visszafogták a költekezésüket. A budget márkák növekedésének másik oka az elérhetőség. A világjárvány idején a különösen Kínából származó budget márkák más régiókban kerestek növekedés lehetőségeket, ami a piacon nagyobb készleteket eredményezett. Amikor ezek a piacok újra megnyíltak, a korlátozott fizetőképességű fogyasztók a legjobb ajánlatokat keresték. Hosszú távú tendenciaként a közepes és olcsó márkák növelték forgalmazásukat és áraikat, és valószínűleg továbbra is csökkenteni fogják a prémiumtermékek részesedését.
A legtöbb esetben ez a prémiummárkák visszaesését, vagy csak nagyon szerény növekedését jelentette. Kivételt képezett a közel-keleti és az afrikai régió, ahol minden árszinten kétszámjegyű növekedés lehetett tapasztalni, amelyet a prémium márkák erőteljes növekedése vezetett.
A gumiabroncsmárkák esetében mindenütt áremelkedés volt tapasztalható, különösen a költségvetések esetében, amelyek 2022-ben az eladások értékarányos részarányának 21%-át vették át, szemben a 2019-es 17%-kal. A háztartások szűkebb költségvetése és a terepjárók iránti kereslet közötti kedvező pontot kihasználva a márkák a nagy felnivel rendelkező gumiabroncsok kínálatát is növelték az alacsony árfekvésben.