2021-es év
A 2021-es év értékelése napi téma az újévben, így érdemes összehasonlítani a két félév teljesítménymutatóit az egyes szegmensekben. A második félév turbulens időszak volt, mind politikailag (németországi választások), mint a vírushelyzetet tekintve (Omikron variáns megjelenése és a 3. oltások beadásának megkezdése), erről még nincsenek adatok, de talán megítélhetők a gazdaságok teljesítménye a korábbi adatok alapján. Az európai ipar egyik oszlopos szereplőjének, a BMW-csoportnak, a következők a számai az első félévben.
1 339 080 db BMW, Mini és Rolls-Royce került a vásárlókhoz, ami az előző év első félévéhez képest majdnem 40 %-os növekedést jelent. Ez a szám rekordmagas eladást jelent a konszernnél. Ez az egyes brandek esetén is igaz. Minden kontinensen nőttek az eladási mutatók, de korábbi lokáció-specifikus rekordok nem minden esetben dőltek meg. Ami viszont meglepő a globális gazdaságot tekintve, hogy a vírus előtti év (2019) első félévénél is 7,1 %-kal több járművet adott el a cégcsoport.
Elektromos járművek
Pieter Nota, a BMW AG vezető testületének eladásokért felelős menedzsere a következőt mondta az elmúlt évek fényében: „stabil és profitábilis növekedés pályáján vagyunk. Az erős modellkínálatunk, a vásárlóink magas igényei és az remek működési hatékonyságnak és teljesítménynek köszönhetően, képesek voltunk és vagyunk rekord magas eladásokat realizálni 2021-ben. Az elektromos járműveket tekintve pedig duplázni tudtunk, ezt tekintjük a legnagyobb eredményünknek.”