A General Motors leállítja a vezető nélküli taxik flottájának kifejlesztésére irányuló erőfeszítéseit, és a jövőben a vezetőtámogató funkciókra összpontosít, amelyekhez a vezetőnek készen kell állnia arra, hogy átvegye az autó irányítását - közölte a vállalat. A közleményben az áll, hogy „tekintettel a jelentős időre és erőforrásokra, amelyek az üzletág méretének növeléséhez szükségesek lennének, valamint az egyre versenyképesebb robotaxi-piacra”.
A detroiti székhelyű autógyártó robotaxi törekvéseit eddig a Cruise nevű cég irányította, amelynek 90 százalékos tulajdonosa a General Motors. Az önvezető technológián dolgozó Cruise-alkalmazottak közül sokan most átkerülnek a vállalathoz, hogy a vezetéstámogató funkciókon dolgozzanak, például a Super Cruise-on, a vállalat „hands-off, eyes-on” vezetési funkcióján, amelyet már több mint 20 GM járművön kínálnak. A cég szerint a lépés az egyesítés befejezése után évi 1 milliárd dollárral csökkenti majd a költségeket.
A General Motors vállalatnak a robottaxik piacán a Google Waymo nevű, az Uberrel partnerségben működő egysége, valamint az emberi sofőröket alkalmazó fuvarmegosztó és taxis szolgáltatások jelentenek konkurenciát. A Tesla pedig az ősz elején jelentette be új, kormánykerék, fék vagy gázpedál nélküli vezető nélküli járművek terveit, valamint egy robotaxi szolgáltatást, amely lehetővé tenné a Tesla-tulajdonosok számára, hogy bérbe adják autójukat a szolgáltatásnak, amikor nincs szükségük rá saját használatra.