2016-ban a BMW megnyitotta a 100 %-ban automatizált gyárát, mint Innovációs Központot Wackersdorfban. Ez volt az első eleme a gyártó Smart Factory koncepciójának, aminek célja volt, hogy a gyártósorokat még hatékonyabbá tegyék. A tervezet két alappillére az új anyagok használata az autókhoz és önvezetés fejlesztése. Az elgondolás kísérleti alanya pedig a BMW i-szériája volt.
Az utastér karbonszálas anyagból készül, aminek a formázásához nincs szükség hegesztésre, csavarozásra vagy szegecselésre. A folyékony matéria automatikusan a megfelelő formára van kiöntve. Ahol szükséges, forró gyantaszerű anyaggal illesztenek össze különálló elemeket, amiket aztán polymerrel (CFRP) stabilizálnak. Mivel a megfelelő hőmérsékletű és pontosságú ragasztás emberi kézzel nem lehetséges, a befecskendezést és a karosszéria forgatását robotok végzik. Az eljárás egyik eredménye egy körülbelül 40 %-kal könnyebb kabin.
Mivel a robotok kvázi egymás hegyén-hátán is képesek dolgozni egyetlen elemen, az i-széria gyártósora mindössze 110 méter hosszú, míg a hagyományos modelleké több kilométer szokott lenni.
Az i-széria gyártási eljárása összeségében tehát nagyban eltér a többi modellétől. A koncepció kitalálása és kifejlesztése nem volt olcsó, de hosszú távon mind a gyártó, mind a vevő láthatja mindennek az anyagi megtérülését, hiszen a gyártási procedúra és az autó fenntartási és üzemeltetési költségei is lényegesen alacsonyabbak.