Karbonlábnyom
A karbonlábnyom indikátorral azt lehet megállapítani, hogy cégek tevékenységei és termékek életciklusai következményeképp mennyi üvegházhatású gáz kerül a levegőbe valamilyen formában. Mértékegysége a szén-dioxid, amely az összes üvegháztartású gázt magában foglalja.
Ha csak a járművek élettartamát nézzük, a hidrogénhajtású járművekről egyértelműen meg lehet állapítani, hogy előnyösebbek az akkumulátoros járműveknél: A hidrogénhajtású autók nem rendelkeznek akkumulátorral, ehelyett tartályok segítségével tárolják és használják fel a hidrogént ezzel létrehozva egy olyan technológiájú járművet, amelynek a káros anyag kibocsátása zérus.
Ha viszont az előállítást is figyelembe vesszük, akkor a hidrogén üzemanyagú járművek nem teljesítenek jól. A hidrogén ritkán található meg önálló anyagként Földünkön, emiatt ki kell nyernünk más anyagból (például vízből vagy földgázból), viszont ez az előállítási folyamat igen költségigényes és a felhasznált anyagtól függően környezetszennyező is egyben. A másik probléma a hidrogén tárolása és transzportálása, mivel rengeteg energia feláldozásával jár a hidrogén, mint üzemanyag biztonságban tartása.
Tehát a hidrogénhajtású járművek karbonlábnyoma nagyban függ az előállítási formától. Például a vízből kinyert hidrogén kevésbé környezetszennyező, de drágább folyamat, mint a földgázból kinyert hidrogén, ami pedig több káros anyag kibocsátással jár.
Hidrogénhajtású járművek
A hidrogénhajtású járművek előállításához hasonlóan, az elektromos járművek gyártása végett keletkező emisszió mértéke nagyban függ a felhasznált anyagoktól és az akkumulátor típusától. A legtöbb elektromos autóban lítiumion-akkumulátor található, amely nem bocsát ki szén-dioxidot autóvezetés közben. A probléma szintén a lítiumion-akkumulátor előállításában rejlik, hiszen több olyan anyag felhasználására is szükség van (például folyékony elektrolit) amely szignifikánsan hozzájárul az üvegháztartási gázok levegőbe jutásához.
Akkumlátorok
Nem utolsó sorban, a megújuló energiaforrások által létrejövő akkumulátorok nagyban csökkentik az elektromos járművek karbonlábnyomát. Még kedvezőbb megoldás lehet, hogyha nem lítiumion-akkumulátorokkal, hanem szilárdtest akkumulátorokkal látják el a járműveket. A szilárdtest akkumulátor olyan anyagok felhasználásával jön létre, amelyek környezetkímélőbbek és felhasználásukkal akár 38%-kal is leredukálódhat az elektromos gépjárművek karbonlábnyoma.
Karbonlábnyom figyelembevétele alapján nem lehet eldönteni, hogy melyik technológiával működő jármű a kedvezőbb. Az adott típusú autónál figyelembe kell venni az előállítási folyamatot és a felhasznált anyagokat mind a hidrogénhajtású járművek, mind az akkumulátorral működő elektromos járművek esetében egyaránt.