2019-ben tovább terjedt az RPA (robotic process automation, vagy robotizált folyamat automatizáció). A robotizáció egyre nagyobb mértékben fedi be az ipart. A korábbi években is láttunk hasonló tendenciákat, de azoknak sokkal felületesebb hajtóereje volt; sok cég egyszerűen csak marketing szlogeneket látott az automatizáció jelszava mögött, és ha nem lépnek ők is ebbe az irány „kimennek” a divatból és „low-technek” (elavultnak) bélyegezik majd őket.
Bár iparáganként eltérő a robotizáció mértéke, de egyre több szakember és üzletember látta meg a valóságos teljesítménynövekedést az ilyen jellegű beruházás mögött.
A robotizációt célzó beruházás tényleg óriási pénzeket emészt fel, amik csak évek vagy évtizedek alatt térülnek meg. De az utóbbi időben egyensúlyba kerültek ezek a mérlegek, a befektetés visszahozta az árát. A Convedo Group cikkje szerint, eljött az ideje, hogy „egy lépést hátra lépjünk” és átnézzük, hogy mi is adott nekünk ez a technológia.
A hatás iparáganként eltérő, néhány kulcskérdést fel kell tenni minden esetben:
- Milyen folyamatot automatizáltak?
- Milyen rövid távú változás volt tapasztalható a KPI-okban?
- A változás milyen mértékben tulajdonítható a RPA-nak?
- Milyen az általános attitűd az új technológia felé, azaz hogy megy az alkalmazkodás?
A témát a következő héten folytatjuk…