Mercedes zajtompító megoldásai második rész

Maybach zajkompenzáló rendszer

Zajkompenzáló rendszer

Múlt heti posztunkban a Maybach zajkompenzáló rendszerét mutattuk be és említettük, hogy azt a BUS rendszer koordinálja. Ez a rendszer kábeleken és konnektorokon keresztül közvetít adatokat az autó fedélzeti számítógépének mikroprocesszora (CPU) és memóriája között. A BUS maga a számítógépes rendszer komponensei (szenzorok, processzor, fedélzeti kijelzők, stb.) közötti kommunikációs csatornát jelenti a kontroljelek számára (pl. referenciajelek a zajkompenzáláshoz, lásd múlt heti poszt).

3 fő komponens

A rendszer három fő komponenssel, jellemzőkkel, avagy funkcióval rendelkezik: adatgyűjtés, címkézés és irányítás. Az adat-bus egy kétirányú csatorna, ami a még nyers és később a már feldolgozott adatokat továbbítja a processzor, memória és a perifériák között. A címkéző vagy adresszáló feladata, hogy meghatározza, hogy mely perifériára kell transzferálni az adott információkat, parancsokat. Végezetül pedig a kontrol vagy irányító BUS vezérel (determinál parancsokat az kapott inputok alapján), időzít és koordinálja a jelek áramlását, tehát az egész rendszer működőképeségéért es funkcionalitásáért felel.

A működési mechanizmus

A működési mechanizmus többé-kevésbé azonos, de, hogy milyen adatokról van szó, milyen pontosság, gyorsaság az elvart, milyen perifériákkal, hardverekkel dolgozik a rendszer, milyen minőségű és mennyiségű adattal kell bánni, iparagankent nagyon eltérő. Az ipari sztenderdek használatának egyik előnyé, hogy a számtalan független beszállító egyedi megoldásai is beépíthetők azon néhány nagy konszern rendszereibe, akik ezeket képesek és hajlandóak is megfizetni.

www.techopedia.com