Kínai exportőrök
Bár egyes kínai exportőrök jobban járnak majd, mint mások, az Európai Bizottság tervei alapján egyértelmű, hogy mindegyiküknek magasabb költségekkel kell szembenéznie, amikor Európába szállítanak.
A legsúlyosabban "a SAIC márkái, mint például az MG..., valamint a külföldi és kínai cégek közötti vegyesvállalatok lesznek érintettek Kínában, amelyeknek gyakran szűkebb a haszonkulcsa az Európába exportált autókon" - írja a Rhodium. "A vámok legnagyobb haszonélvezői a korlátozott kínai kitettséggel rendelkező európai székhelyű gyártók, például a Renault". Más szóval a vámok valószínűleg azt fogják tenni, amit az EU remél - csökkenteni fogják a régióba érkező, kínai gyártású elektromos autók számát, enyhítve a helyi gyártókra nehezedő nyomást.
A lépésnek van egy másik eredménye is - néhány nagy kínai EV-cég gyártási kapacitás kiépítését tervezi az EU-ban, ami segíthet megvédeni őket az új vámoktól.
A BYD első európai gyárának munkálatai már javában zajlanak Magyarországon, és a termelés várhatóan jövő év végére indul meg.
A kínai Chery autógyártó nemrégiben írt alá egy spanyol céggel közös vállalatot, amelynek keretében a két vállalat elektromos és más típusú autókat fog gyártani Barcelonában.