EU vámok a kínai elektromos autókra hatodik rész.

A BYD első európai gyárának munkálatai már javában zajlanak Magyarországon

Kínai exportőrök

Bár egyes kínai exportőrök jobban járnak majd, mint mások, az Európai Bizottság tervei alapján egyértelmű, hogy mindegyiküknek magasabb költségekkel kell szembenéznie, amikor Európába szállítanak.

A legsúlyosabban "a SAIC márkái, mint például az MG..., valamint a külföldi és kínai cégek közötti vegyesvállalatok lesznek érintettek Kínában, amelyeknek gyakran szűkebb a haszonkulcsa az Európába exportált autókon" - írja a Rhodium. "A vámok legnagyobb haszonélvezői a korlátozott kínai kitettséggel rendelkező európai székhelyű gyártók, például a Renault". Más szóval a vámok valószínűleg azt fogják tenni, amit az EU remél - csökkenteni fogják a régióba érkező, kínai gyártású elektromos autók számát, enyhítve a helyi gyártókra nehezedő nyomást.

A lépésnek van egy másik eredménye is - néhány nagy kínai EV-cég gyártási kapacitás kiépítését tervezi az EU-ban, ami segíthet megvédeni őket az új vámoktól.
A BYD első európai gyárának munkálatai már javában zajlanak Magyarországon, és a termelés várhatóan jövő év végére indul meg.
A kínai Chery autógyártó nemrégiben írt alá egy spanyol céggel közös vállalatot, amelynek keretében a két vállalat elektromos és más típusú autókat fog gyártani Barcelonában.

www.bbc.com