A lítium-ion akkumulátor
A lítium-ion akkumulátorok globális kereslete 2015-ben 68-72 GWh volt. Ezt a becsült sávot a Frauhofer ISI publikálta sok forrás (globális értékesítési mennyiségek és kapacitások) összefésülése után. Ebből a mennyiségből 29-31 GWh-t az elektromobilitás szívott fel, ideértve az elektromos buszokat, autókat, bicikliket), de a hordozható számítógépek és mobilok dominanciája még mindig egyértelmű: 38-39 GWh. Az elektromobilitás terén 2013-ban még csak 7 GWh volt ez az érték, míg 2016-ban már 48 GWh. Ez a növekmény jórészt a kínai piacnak volt köszönhető, ahol az elektromos buszok és autók nagyon gyorsan terjedtek el, amik BEV és PHEV akkumulátor eladásokat generáltak. Más dinamikusan növekvő vásárló iparágak, még a kerekesszékgyártók és a helyhez kötött energiatárolók. Ez utóbbinak egyre fontosabb a szerepe, ha olyan térségekről van szó, ahol nem elég fejlett az infrastruktúra, a hálózatokhoz való hozzáférés, de be akarják csatornázni őket a gazdaság vérkeringésébe, ami szintén jellemző Kínára.
Érdekes módon olyan iparágak akkumulátor igénye meg csökkent vagy stagnált, amikről nem is gondolná az ember, ha a kapcsolódó eszközök eladását vesszük alapul. Ilyen ágazatok például a digitális kameráké, laptopoké, elektromos kerékpároké vagy a háztartási elektronikáé. Viszont az általánosságban elmondható, hogy még ha csökkent is az akkumulátorok iránti kereslet darabszámban mérve, a nagyobb kapacitás iránti igény évek óta jelen van minden ágazatban.