Tesla elemzése második rész

A stratégia négy fő kategóriára osztható

Az üzleti modell szerint (Business Model Canvas) a stratégia négy kategóriára osztható: ügyfélfelület, termék, pénzügyi szempontok és infrastruktúra-menedzsment. Ezek a kategóriák kilenc alkategóriát tartalmaznak – kritikus partnerek, kritikus tevékenységek, kritikus erőforrások, értékajánlatok, ügyfélkapcsolatok, csatornák, célcsoportok, költségnemek és bevételi források. Ez a modell elemzi azokat a stratégiai elemeket, amelyek nagy hatással vannak a vállalkozásra. Ami a vásárlói szegmensek részét illeti, a Tesla a középkategóriás szegmensnek szánt megfizethető árú járművektől a felső kategóriás luxusszegmensnek szánt drága sportautókig gyárt járműveket a vásárlók számára.

Haszongépjárművek

A Tesla a haszongépjármű-szektort is kiszolgálja, és számukra környezetbarátabb szállítási lehetőségeket kínál. Ami az értékjavaslatokat illeti, a Tesla fenntartható megoldásokat kínál, amelyek rugalmasságot, nagy hatótávolságot, nagy teljesítményt, hatékonyságot és ingyenes feltöltést biztosítanak. A vállalat akkumulátorokat és napelemeket is kínál kereskedelmi és lakossági ügyfeleknek egyaránt. Rendszereit más járműgyártóknak is értékesíti lízinggel és kölcsönökkel. A csatorna részéről a Tesla üzleteit, weboldalát és értékesítési rendezvényeit használja közönsége elérésére.

Reklám

A vállalat nem költ sokat reklámra és promóciókra. Ami az ügyfélkapcsolati részt illeti, a Tesla az ügyfélkapcsolatait egy erős pillérének tekinti, mivel a vállalat a kezdetek óta a kielégítő ügyfélélmény biztosítására összpontosít. A vállalat nem a márkakereskedéseken, hanem az üzletein keresztül értékesít. A vállalat sokat fektet a töltőhálózat infrastruktúrájának kialakításába is, hogy a Tesla járművekkel rendelkező ügyfelek gyorsan, alacsony költséggel vagy költség nélkül tölthessék fel autójukat. Ami a bevételi forrásokat illeti, a Tesla autóértékesítéssel, karbantartással és fejlesztésekkel foglalkozik. Emellett akkumulátorokat és napelemeket is értékesít. Ami a kritikus erőforrásokat illeti, a Tesla erőforrásai megkönnyítik a vállalkozás számára a fő műveletek elvégzését és az értékjavaslat megvalósítását. Ezért kulcsfontosságú erőforrásai a versenyképes mérnöki és technológiai megoldások, a márka ismertsége, az autonóm vezetési funkció, a formatervezés, a szoftver és a hosszú élettartamú akkumulátor-rendszerek. Ami a kritikus tevékenységek részét illeti, a Tesla elektromos autókat gyárt. Emellett befektet a napelemek és akkumulátorok gyártásába egyaránt. A vállalat továbbá kutatás-fejlesztést folytat, hogy fejlett, innovatív és környezetbarát technológiát nyújtson.

Innovatív tervezés

A Tesla innovatív tervezésével is megkülönbözteti magát a piacon – algoritmusokat és agilis elveket alkalmaz a szoftverek továbbfejlesztésére és fejlesztésére. Ami a kritikus partnerek részét illeti, a Tesla bizonyos alkatrészeket harmadik féltől vásárol, így a beszállítók az egyik kulcsfontosságú partnere.

www.villanyautosok.hu