Az autógyárak és a háború

Globális autógyár válság az Ukrajnában zajló háború miatt

A CAR Magazin felkereste a Stellantis CEO-ját, Carlos Tavarest, aki betekintést adott abba, hogy hogyan kezeli egy globális autógyár válságot, az Ukrajnában zajló háborút. A Car of the Year főszerkesztője, Phil McNamara felfedte miként segít a cég az Ukrajnában lévő alkalmazottjai kimenekítésében, illetve, hogy a különleges erők eközben óráról-órára követik az Oroszország elleni szankciós lépéseket, amik pedig az Oroszországban dolgozókat érintik hátrányosan. Habár ez utóbbi kategória inkább gazdasági jellegű, mégis sokkal több embert érint, több ezer alkalmazottat.

Chiphiány

A Stellantis okkal nyugodt tisztán gazdasági szempontból nézve a dolgokat, mivel mind az orosz, mind az ukrán piaci jelenlét nagyon alacsony, így a gazdasági hátrányok elhanyagolhatók – akár a fizikai pusztítást nézve Ukrajnában, akár a gazdasági megszorításokat Oroszországban. Ezek, a főleg horizontális láncrészek menedzselhetők. A jelenlegi legnagyobb probléma (még mindig) a félvezető chiphiány.

Viszont, ahogy az ügyvezető hangsúlyozta, a gazdasági problémák másodlagosak, az emberéletek megmentése most a prioritás. Egy gazdasági vezető szájából ez talán porhintésnek tűnhet, de hozzáállása a válsághoz közvetlenül érintheti a cég imázsát, nem is beszélve az alkalmazottak tudásának, munkájának elvesztéséről. Összességében mind a gazdasági szempontok, mind az emberi perspektíva a humán oldalt helyezi előtérbe most. A március 15-én közzétett nyilatkozat alapján az ukrajnai 71 alkalmazott épségben van és lehetőségekhez mérten a kapcsolat is folyamatos velük.

www.carmagazine.co.uk