AI és KKV negyedik rész

Technológiák fontossága a cégek részére

A következő diagram megmutatja, hogy mely AI-hoz kötődő technológiák milyen mértékben relevánsak a KKV-k számára. A szabály-alapú rendszerek túlsúlya egyértelmű, amiből kiderül, hogy a KKV-k nagy része még mindig tradicionális („szabályos” vagy „megszokott”) eljárásokra támaszkodik és az új technológiák alkalmazása, mint a Deep Learning (mély tanulás) nem túl előrehaladott a szektorban. 

Az AI lehetőségei a KKV-ban

Az alábbi ábra azt foglalja össze, hogy milyen előnyöket látnak a KKV vezetők az AI-ban. A kép elég tipikus: a közvetlenül, operatív szinten megjelenő előnyökről beszélnek elsősorban a menedzserek: költségcsökkentés, adatok (mindennapi) használata, ami gyakran a belső informatikai rendszerek eredendő kuszaságára és átláthatatlanságára utal. Pedig stratégiai szintű támogatás is elérhető, mint például az adatokkal segített döntéstámogatás, üzleti modellek innovációja vagy a hosszú távon megtérülő tőkemenedzsment és kapacitás-kihasználás. 

www.sciencedirect.com