BYD helyzete
Kína legnagyobb elektromosjármű-gyártója, a BYD számára más a helyzet, mivel 17,4%-os extra vámmal kell számolnia a Kínából az EU-ba szállított járművekre. Ez a legalacsonyabb emelés, amely a holland ING bank kutatása szerint "előnyt biztosít az autógyártónak az európai piacon".
Luís Filipe Costa, egy portugál biztosítási ágazatban dolgozó vezető, aki nemrég vásárolt egy BYD Seal-t, azt mondja, hogy az ár volt az egyik döntő tényező, amikor új autóját választotta. Hozzátette azonban, hogy még ha az Európai Bizottság új vámtarifái már érvényben lettek volna, akkor is a BYD mellett döntött volna, mert "más márkák is érintettek lennének".
Geely
A Geely, amely a svéd Volvo tulajdonosa, 19,9%-os kiegészítő vámot kap.
A spanyol BBVA bank szerint a vállalat "továbbra is nyereségesen fog exportálni az EU-ba", de "a profitja jelentősen csökkenni fog".