Tervezet 2025-től
A Mercedes-Benz készen áll, hogy áttérjen a csak elektromos meghajtás alkalmazására, gyártására az évtized végére, ha a piaci körülmények ezt lehetővé teszik. A váltással az „első-az-elektromos”-ról a „csak-elektromos”-ra, a világ prominens luxusautógyára sürgeti a progressziót a károsanyagkibocsátás nélküli és szoftver-vezérelt autózásra a jövőben.
Portfólió terv
2022-vel, a Mercedes-Benz elektromos akkumulátoros járművei (battery electric vehicles - BEV) minden piaci szegmenset ki fognak tudni szolgálni a cég portfóliójából. 2025-től kezdve, minden új modell architektúrája kizárólag elektromos meghajtásra lesz tervezve, optimalizálva. Az ügyfelek minden Mercedes modellből választhatnak elektromos meghajtásút. A cég a jelentős előrelépés mellett a profitabilitási célrátáit is tartani kívánja.
Technológiai terv
Az ambiciózus terv érdekében, a Mercedes közzétett egy átfogó stratégiát, aminek legjelentősebb eleme a kutatás-fejlesztés szignifikáns felgyorsítása. Összességében, az elektromos akkumulátoros járművekbe való befektetés 2022 és 2030 között meghaladja a 40 milliárd EUR-t. Az elektromos portfólió fejlesztése és kibővítése előbbre hozza az elektromos meghajtás fordulópontját, vagyis azt az időpontot, amikor a cég már csak elektromos autókba invesztál.
Architektúrák
2025-ben, a Mercedes-Benz a következő három tisztán elektromos architektúrát fogja elindítani.
• MB.EA lefedi majd a közepestől a nagy méretű gépjárművek piacát, felállítva egy skálázható moduláris rendszert, mint az elektromos gerincét adja majd a jövő elektromos autó portfóliójának.
• AMG.EA a teljesítményre szomjazó kliensek kielégítésére szolgál, a Mercedes-AMG vásárlók számára állítja a technológiát célzottan a teljesítmény szolgálatába.
• VAN.EA a nagy volumenű szállításra összpontosít. A kisbuszok nagyban hozzájárulnak majd a városok tisztán tartásához, zéró kibocsátáshoz és támogatja a könnyű üzleti - és kereskedelmi célú járművek térnyerését a piacon.
Vertikális integráció
Az erőátviteli tevékenységek újraszervezése után – a tervezés, kutatás, beszerzés és termelés egy tető alá hozásával – a Mercedes mélyíteni fogja a vertikális integráció szintjét a gyártásban és fejlesztésben, így az elektromos meghajtás miden technológiai fázisa koncentrálva lesz. Ez a lépés tartalmazza az Egyesült Királyságban székelő elektromos motorgyártó YASA felvásárlását. Ezzel az üzlettel a Mercedes hozzáférést nyer az egyedi axiális fluxus motor technológiához és a következő generációs ultramagas teljesítményű motorok tervezéséhez szükséges szaktudáshoz. A belső házas elektromos motorok, mint az eATS 2.0 kulcseleme az új stratégiának, ami a hatékonyságra és az egész rendszer alacsony költségeire fókuszál, ideértve az áramátalakítást és szoftveres hátteret. Kína, a világ legnagyobb új elektromos jármű piaca, ami elektromos meghajtásra specializált cégek, szoftverfejlesztők – beszállítók - százainak ad székhelyet, főszerepet tölt be a Mercedes „elektromosító” stratégiájának realizálásában.