Az AR
Napjainkban a kiterjesztett valóság (AR) az autógyártók és a járművezetők hatékony új eszközeként jelenik meg. Lehetővé teszi számukra, hogy olyan módokon tervezzenek, értékesítsenek és vezessenek autókat, amelyekre korábban nem volt lehetőség. Számos lehetőség kínálkozik az AR-technológia kihasználására az autóiparban, hogy vonzóbb és interaktívabb élményt teremtsenek az iparági vezetők, márkamenedzserek, értékesítési csapatok, és járművezetők számára. Az AR-alkalmazások forradalmasíthatják az autók tervezését, értékesítését, vezetését és javítását.
Az AR-től a gyártásban, a virtuális termékbemutatókon, a K+F vizualizációkon, az utak 3D-s feltérképezésén és a biztonsági támogatáson keresztül a kiterjesztett valóság az előnyök széles skáláját kínálja.
A kiterjesztett valóság
A kiterjesztett valóság egyik legizgalmasabb területe, amelyet az autóiparban használnak, a tervezési folyamat. Az AR segítségével a tervezők virtuális járműmodelleket hozhatnak létre, és valós időben hajthatnak végre változtatásokat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan és egyszerűen elvégezzék a beállításokat, időt és pénzt takarítanak meg. Az AR lehetővé teszi az autók virtuális prototípusainak elkészítését is, ami segít csökkenteni a költségeket és javítani a biztonságot. 2019-ben a Ford volt az első autógyártó, amely a Gravity Sketch segítségével dolgozott – egy 3D virtuális valóság eszköz, amely lehetővé teszi a tervezők számára, hogy emberközpontúbb járműterveket készítsenek.
Virtuális környezet
A kiterjesztett valóságot az autók értékesítési folyamatának egyszerűsítésére is használják. Azáltal, hogy az ügyfelek virtuális környezetben fedezhetik fel a funkciókat és interakcióba léphetnek az autókkal, a kereskedők jobban bevonhatják őket a vásárlási folyamatba – és csökkentik az értékesítés lezárásához szükséges időt. Az AR a marketingben és az értékesítésben azt is lehetővé teszi, hogy az emberek virtuális környezetben megtekintsenek, felfedezzenek és személyre szabhassanak különféle autókat megkönnyítve a döntési folyamatot. Ez segíthet csökkenteni a fizikai bemutatótermekkel kapcsolatos költségeket, és megkönnyítheti az ügyfelek számára a megfelelő autó vagy teherautó összehasonlítását és megvásárlását.