Kamionozás szerepe a logisztikában

Az önvezető teherautók fejlesztése

A kamionozás

A hetvenes évek végén, a kamionozás egy állom munkának számított, különösen Amerikában volt ennek attraktív kultúrája. A szabadság és kaland ígérete viszont ma már más kontextusban vizsgálandó. A szállítandó áruk mennyisége exponenciálisan megnövekedett és növekszik még a pandémia ellenére is. Az Egyesült Államok Szövetségi Kormányának Szállítmányozásért felelős részlege (U.S Department of Transporation) előrejelzése szerint az elkövetkezendő 25 évben egy újabb duplázódás várható a logisztika keresleti oldalán. Emiatt a képzett sofőrök hiánya akut probléma marad a jövőben is.

DT fejlesztés

A szállítási ágazat hatalmas problémájára, korlátjára válaszul a Daimler Truck folytatja az önvezető teherautók fejlesztését (SEA 4. szint). 125 évvel ezelőtt, a cég egyszer már forradalmasította a szállítást a nagy teherbírású teherautók feltalálásával. „A 4. szintű teherautóinkkal egy újfajta jövőbe szeretnék vezetni a logisztikai ipart és biztonságosabbá szeretnénk tenni az utakat az egész társadalom hasznára” nyilatkozta Peter Vaughan Schmidt, a Daimler Truck Önvezető Technológiai Csoport (Daimler Truck’s Autonomous Technology Group) feje. „Meggyőződésesem szerint, ehhez a lehető legjobb pozícióban vagyunk” – utalva ezzel a technológiai felkészültségre és a név beágyazottságára – „és rendelkezünk a megfelelő partnerhálózattal is.” Mint a világ legnagyobb kereskedelmi járműgyártó vállalata, a Daimler Trucks kombinálja a szakértelmet a piaci ismereteivel a teherszállítás automatizációja érdekében. 

www.daimler.com