Még egy egyszerű autószerelő-műhelynek is szüksége van hegesztőre. A hegesztés egy könnyűnek tűnő feladat, de a könnyelműség gyakran vezet újabb hibákhoz és ismétlődő javítások szükségességéhez. A három fő kategória a következő: elektromos ívhegesztés (arc), fogyóelektródás védőgázas (metal inert gas - MIG) és volframelektródás védőgázas ívhegesztés (tungsten inert gas - TIG). Az autóiparban legelterjedteb technika az MIG hegesztés, ezzel a módszerrel a legkönnyebb dolgozni és tökéletes eredményt elérni.
MIG hegesztés
A MIG hegesztés közben egy fém töltőanyagot használunk, ami befolyik a megolvasztott munkafelületre. A töltőanyag befoltozza a hegesztett hézagot, tehát a hegesztés közben folyamatosan fémet adagolunk a felülethez. A sima acélhoz argon-szén-dioxid keveréket használnak, de a rozsdamentes változathoz héliumot is adnak.
FCAW
Másik MIG opció a probeles huzalelektródás hegesztés (FCAW), amivel eredendően nem használunk gázt. A huzal körbefonja a meghajtott fluxust, ami használat közben megolvad és ezzel képez egy gáz pajzsot. Ennek előnye az első eljáráshoz képest, hogy magasabb hőmérséklet érhető el, ami átég a rozsdás és szennyezett felületen is, hiszen ez egy durvább technika. De a felület sem lesz olyan sima és tiszta, mint a gázkeverékes eljárás esetében. Viszont a „mi” gázkeverékünk (Ar/CO2/He) csak zárt térben marad a helyén és funkcionál megfelelően, a legkisebb szellő már ellehetetleníti a vele való munkát. Minkét MIG remekül használható eltérő anyagok esetében is.