Magyarországon 2022-ben 8,5%-kal esett vissza a személygépkocsik forgalomba helyezése 2021-hez képest a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett statisztikája alapján.
4 terület
A járműpiacon csak 4 területen bővült a piac: motorkerékpároknál, nagyhaszonjárműveknél, elektromos és hibrid gépjárműveknél. Ebből is látszik, hogy az Európai Uniós szabályozások és a fenntarthatóság népszerűsége nagy hatással vannak a magyar autóvásárlókra. A legjelentősebb csökkenés a kishaszonjárművek piacán történt, ugyanis 2022-ben 23,2%-kal kevesebb került forgalomba helyezésre, mint 2021-ben. A plug-in hibrid járművek vásárlása viszont 15,1%-kal növekedett, a tisztán elektromos autók kereskedelme pedig 9,2%-kal bővült 2022-ben a megelőző évhez képest. A nagyhaszonjárművek piaca 1 év alatt 27,5%-kal növekedett, ráadásul 2022-ben több száz közúti nehéz pótkocsival is többet értékesítettek. A motorkerékpárpiacon majdnem 13%-kos növekedés látható 2022-ben, a pandémia visszaszorulása, illetve a költséghatékony közlekedés elterjedése miatt. Az új autóbuszok iránti kereslet alacsony, majdnem 32%-kal kevesebb buszt helyeztek üzembe 2022-ben. MGE szerint az autóbuszok iránti csökkent kereslet jelentős probléma, mivel környezetvédelmi szempontból a régebbi autóbusz típusok elavultak és több autóbuszra lenne szükség a hatékony személyszállításhoz.
A használt járművek
A használt járművek piacán is 4,5%-os visszaesés figyelhető meg 2022-ben, ami visszavezethető a gazdasági recesszióra és a forint-euró árfolyami változásokra. MGE előrejelzése alapján 2023-ban a járműpiacon további 10% csökkenés várható. Az elektromos autók iránti kereslet tekintetében jelentős növekedésre számítanak, az üzemanyag- és energiaárak alakulása is meghatározó tényező az említett kereslet szempontjából. A motorkerékpárpiacon további, nagyjából 10%-kos növekedés várható.