A Mercedes India 3-2 napos munkahete számos pozitív externáliával is szolgál, amiket külső szereplők is elismertek. Ez az ötlet csökkenti az utazás mennyiséget, a károsanyag-kibocsátást, órákat takarít meg a dolgozók számára. Ha a 3-2 nap beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor „a 2-3 napon is érdemes elgondolkodni” – tette hozzá az ügyvezető – „építve az új tapasztalatokra.”
A cégek covid utáni felépülése sok esetben nagy kihívás, mivel a távmunka nem minden országban, iparágban járható alternatíva. A másik probléma, hogy az üzleti élet sok szereplője csak átmeneti és rövid megszakításra számított, így nem is hasznosította a „kényszerszabadságot”, nem váltott modellt, nem erősítette a digitális platformokat. A Mercedesnél viszont a zárás ideje alatt is tartották a kapcsolatot az értéklánc többi résztvevőjével, ösztönözték őket a munka folytatására és támogatták őket ebben, berendezkedve egy hosszú-lefutású válságra, ami aztán be is következett.
Nagy befektetést igényelt az elosztók oldaláról az országonként eltérő biztonsági előírásoknak való megfelelés, az online ügyintézés megerősítése plusz erőforrásokkal, illetve, hogy a háttértevékenységeket a beszállítóknál is digitalizálják. A stratégiai váltást helyességét igazolja – sajnos -, hogy a fertőzöttek száma mostanában újra emelkedik.