A 21. században minden vállalatnak szüksége van digitális marketing eszközökre, hogy csökkentsék a költségeket és megnöveljék a eladásukat. A járműipar nehezebben tud átállni az online marketing használatára, hiszen új autókat nem lehet online árusítani a jelenlegi törvények alapján. Napjainkban az emberek online platformokon hasonlítják össze az egyes jármű típusokat, járműtesztelésről néznek videót és egyéb „kutatásokat” végeznek a jármű megvétele előtt. Ez a jelenség is jól mutatja, hogy mára már elengedhetlen az online marketing használata ahhoz, hogy a vállalat versenyképes maradjon.
Tekintsük át, hogy milyen további előnyökkel jár a digitális marketing használata a járműiparban. Az e-marketing használatával mégjobban el lehet érni a célközönséget és indikátorokkal figyelni lehet például a közkedvelt járműtípusokat és blogokat (kattintás alapján). Ezzel vállalatok láthatják a vásárlók igényeit és fejleszthetik cégeit és termékeit. Social Media használatával a cél az, hogy a potenciális jármű vásárlókkal megismertessük a céget és visszatérjenek alkalmanként platformjainkra. Ehhez szükség van érdekes szakmai posztok és blogok készítésére és persze a vállalattal kapcsolatos eseményekről és járművek piacra dobásáról készült posztok is esszenciálisak. A potenciális vásárlók a digitalis marketingnek köszönhetően több információt találhatnak járműtípusokról az ár és technikai adatok tekintetében is.
Látható, hogy a digitális marketing megfelelő használata a járműiparban elképesztően hatékony lehet: új potenciális vásárlókat tud bevonzani, megtartja a vállalat régi vásárlóit, márkatudatosságot épít a vásárlókban, csökkenti a költséget és növeli az eladások számát.