Mercedez-Benz stratégiai update Második rész

A tervezett akkumulátor-kapacitási igény lefedéséhez 8 gigagyárra lesz szükség

Akkumulátorok

A Mercedes akkumulátor-kapacitásának igénye meghaladja majd a 200 gigawattórát. Nyolc gigagyárat tervez a cég felállítani a cellagyártáshoz, világszerte más partnerekkel társulva. Ez pluszba hozzájön a már meglévő kilenc telephely hálózatához, ami az akkumulátor-rendszerek építésére van specializálva. A következő generációs akkumulátorok magasan standardizáltak lesznek és alkalmazhatók a Mercedes személy gépjárművek és kisbuszok 90%-ának esetében. Sőt, többé-kevésbé rugalmasan igazíthatók a vevők egyes igényeihez.

A cellagyártás kapcsán, a Mercedes társulni kíván az új európai partnerekkel, hogy hatékonyan tervezzen és készítsen a jövőben cellákat és modulokat, aminek az a jelentősége, hogy így Európa maradhat a világ autógyártásának középpontjában az új érában is. A cellagyártás lehetőséget teremt a cégnek, hogy a már meglévő értékláncát, hard és szoft hálózatait áttranszformálhassa.

A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia autókba és kisbuszokba történő folyamatos integrálásával, a cég igyekszik a termékei életciklusát is növelni. A következő akkumulátor-generáció kapcsán, a Mercedes olyan partnerekkel dolgozik majd együtt, mint a SilaNano, hogy tovább erősítse az energiasűrűséget szilikon-karbonos kompozitok használatával az anódokban. Ez lehetővé teszi majd az eddig precedens nélküli hatótávot és rövid töltési időt. A szilárd-állapotú (solid-state) technológia kapcsán, a cég folyamatosan konzultál az akkumulátorok magas energiasűrűsége és biztonságosságának egyidejű megtartása érdekében.

Töltés

A Mercedes a töltés tekintetében is új standardok kialakításán dolgozik:

  • „Plug & Charge” lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy csatlakoztassák, töltsék és leválasszák az autót miden további hitelesítési és fizetési lépések nélkül. A „Plug & Charge” piacra kerül 2021-ben, a EQS megjelenésével egyidejűleg.

    • „Mercedes me Charge” már a világ egyik legnagyobb töltőhálózata és jelenleg több, mint 530 ezer AC és DC töltési pontot számlál világszerte.

Továbbá, a Mercedes a Shellel együttműködve dolgozik a töltési hálózat kiterjesztésén. Az ügyfeleknek könnyebb hozzáférhetőségük lesz a Shell töltési hálózatához, ami több, mint 30 ezer állomásra terjed ki 2025-re Európában, Kínában és Észak-Amerikában. Ezen belül több, mint 10 ezer high-power töltő is elérhető lesz globálisan. A Mercedes tervez még számos prémium töltőterületet kialakítani Európában, ami a felhasználói élmény javítását célozza az elektromos autók tulajdonosai számára.

Vision EQXX

A cég jelenleg a Vision EQXX tervezésén dolgozik, egy elektromos autó, aminek hatótávolgása meghaladja az ezer kilométert, mindezt egy egyszámjegyű kilowattóra / 100 km-es fogyasztással autópályán, normál sebességgel haladva. (>6 km/Kwh). A vegyes összetételű csapatban vannak szakértők a Mercedes Forma-1-es High Performance Powertrain (HPP) divízió csapatából, akik elengedhetetlen tapasztalatokkal rendelkeznek az ambiciózus projekt támogatásához. A világpremiert 2022-re tervezik. A technológiai fejlesztések, amik a Vision EQXX-ben kelnek életre első ízben, adaptálva lesznek a jövő potenciális elektromos architektúráiban.

www.daimler.com