Tesla elemzése harmadik rész

Tesla és Toyota kapcsolata

Kapcsolatok

A Tesla szövetkezett a Toyotával az elektromos járműgyártó üzemek, funkciók és rendszerek fejlesztése érdekében. A Panasonic-kal is összefogott az akkumulátor és a napelemek fejlesztése érdekében. Az USA szövetségi kormánya adókedvezményeket biztosít a Teslának, mivel a környezetbarát és fenntartható járművek fejlesztésével rengeteg munkahelyet sikerült teremtenie.

Ezen kívül a Tesla partnerei között üdülőhelyek, bevásárlóközpontok, szállodák és éttermek is megtalálhatóak, ahol a vállalat autótöltő állomásokat hozott létre. Ami a költségnemet illeti, a Tesla kiterjedt költségszerkezetet tartalmaz, ami többek között kutatási és fejlesztési költségeket, gyártási és adminisztratív költségeket tartalmaz. A Tesla jelentős előrelépéseket tett az akkumulátor-innováció terén, ami jelentős energiát biztosíthat a Tesla járműveinek.

Ügyfél és infrastruktúra kezelése

A Tesla elsősorban az ügyfél- és infrastruktúra-kezelésre összpontosít, míg az üzleti modellje az értékre helyezi a hangsúlyt. A Tesla tehát értékteremtő és innovatív üzleti modellel rendelkezik, amely arra összpontosít, hogy differenciált szolgáltatások nyújtásával értéket teremtsen az ügyfelek számára. Ez az üzleti modell az értékhálózati tényezővel egészül ki, amely elsősorban az elektromos járművekre alkalmazható. Mivel az ügyfelek értékjavaslata eltérő, ezért a vállalatok különböző piaci szegmenseket választanak, amelyek tükrözik vállalati identitásukat és célvásárlóikat.

Ezenkívül az értékjavaslat változik az autóhasználattal, ezért felosztja a különböző autóipari cégeket, és megmutatja, hogy az egyes vállalkozások hogyan reagálnak az elektromos járművek piacára. Ennek az üzleti modellnek az elemzéséhez útfüggőségre van szükség, amely megmutatja a jelenlegi és jövőbeli állapotokat, döntéseket és cselekvéseket a korábbi állapotok, döntések és cselekvések alapján.

Négy elektromos járműtípus

Ezek alapján négy elektromos jármű prototípus készült - luxus többcélú, luxus speciális célú, gazdaságos speciális célú és gazdaságos többcélú. E modell alapján, amikor a Tesla megkezdte működését, ügyfelei inkább a luxusszegmensbe tartoztak, mivel a Tesla egy olyan piaci rést célzott meg, akik nem voltak árérzékenyek a luxus elektromos járművek iránt. E modell szerint az autó imázsa és vezetési élménye fontosabb volt, mint a futásteljesítmény. A Tesla különleges szolgáltatásokat nyújtott számukra, és támogatta az online rendelést és az offline tesztelést.

Kereskedő hálózatok

A Tesla nem rendelkezett hatékony kereskedői hálózattal, ez a módszer azonban biztosította a magas minőséget. Az elemzés azt mutatja, hogy a Tesla nagy hangsúlyt fektet kereskedelmi értékére, például a márkaértékre, és figyelmen kívül hagyja a kereskedelmi csatornákat és a költségeket. Ezért ajánlott, hogy a Tesla fektessen be a harmadik felekkel történő tranzakciókba, és a logisztikai kiszervezéssel takarítson meg működési költségeket.

www.villanyautosok.hu