Egészségügy.
A legfőbb cél elérése a MI technológiával a betegek egészségének javítására és a költségek csökkentésére irányul. A vállalatok gépi tanulást alkalmaznak, hogy jobb és gyorsabb orvosi diagnózist állítsanak fel, mint az emberek. Az egyik legismertebb egészségügyi technológia az IBM Watson. Érti a természetes nyelvet, és tud válaszolni a vele kapcsolatban feltett kérdésekre. A rendszer a páciens adatokat és más elérhető adatforrásokat bányászva állít fel egy hipotézist, amelyet aztán egy megbízhatósági pontozási sémával együtt mutat be. Egyéb mesterséges intelligenciaalkalmazások közé tartozik az online virtuális egészségügyi asszisztensek és chatbotok használata, amelyek segítenek a betegeknek és az egészségügyi ügyfeleknek orvosi információk megtalálásában, időpont egyeztetésben, a számlázási folyamat megértésében és egyéb adminisztratív folyamatok elvégzésében. Számos mesterséges intelligencia-technológiát is használnak a járványok, például a COVID-19 előrejelzésére, leküzdésére és megértésére.
Üzleti élet.
A gépi tanulási algoritmusokat az analitikai és ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM = customer relationship management) platformokba integrálják, hogy információkat tárjanak fel az ügyfelek jobb kiszolgálásával kapcsolatban. A chatbotokat beépítették a webhelyekbe, hogy azonnali szolgáltatást nyújtsanak az ügyfeleknek. A generatív mesterséges intelligencia technológia, például a ChatGPT gyors fejlődése várhatóan messzemenő következményekkel jár: munkahelyek felszámolása, a terméktervezés forradalmasítása és az üzleti modellek felborulása.