Tesla
Bár a Tesla nem számít arra, hogy az önvezető autók idén már elérhetők lesznek a fogyasztók számára, a nagymértékben önvezető járművek mégis gyorsan feltűnnek egyre több utcasarkon. A Waymo és a GM Cruise is működtetnek vezető nélküli járműveket közutakon, és bár korlátozott a tevékenységük területe, ezek az önvezető járművek különleges kihívást jelentenek a kiberbiztonsági szakemberek számára.
AI
Az ilyen technológiák problémája az, hogy mesterséges intelligenciára (Artificial Intelligence vagy AI) és gépi tanulásra (Machine Learning vagy ML) támaszkodnak a működéshez. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás egyaránt különösen sebezhető a megkerülési támadásokkal és az szenzoros manipulációval szemben.
Ahogyan az emberek, az AI is külső bemenetekre támaszkodik, hogy megértse környezetét. Amikor a hackerek megtámadnak egy autonóm járművet, átvehetik az érzékelőik feletti hatalmat, akár megállíthatják a járművet, de teljes irányítást is szerezhetnek felette. Az ilyen típusú járművek ellenőrzésének hiánya súlyos károkat okozhat, ha kiberbűnözők kezébe kerül a gépjármű irányítása.
Az AI technológiák és az ML biztonságának megalapozása létfontosságú a magasan autonóm járművek jövőjének védelme érdekében.