Tesla elemzése ötödik rész

A Tesla folyamata és paradigmája

Ahhoz, hogy egy vállalat belépjen egy meglévő autóiparba, számos akadállyal kell szembenéznie. A vállalatok számára jelentős akadályokat jelentenek a méretgazdaságosság, a belépési költségek és a forgalmazással kapcsolatos hálózati hatások.

Gigagyárak

A Teslának ugyan sikerült belépnie a piacra, de a magas költségek mellett nem tudott hatékony méretgazdaságosságot elérni. A gyártási folyamat javítása érdekében több Gigagyárat hozott létre, például egyet Nevadában, egyet New Yorkban és egyet Kínában is. Ráadásul, a méretgazdaságosság elérése érdekében továbbiakat hoz létre a világ különböző részein. Európában található létesítményeivel a tengerentúlon is tevékenykedik, és erősebb ellátási láncot hozott létre azáltal, hogy szorosabb kapcsolatokat alakított ki kulcsfontosságú alkatrészek beszállítóival a világ minden tájáról.

Panasonic partnerség

Annak érdekében, hogy értékesebb termékeket tudjon kínálni, a Tesla kulcsfontosságú partnerséget alakított ki a Panasonic-kal a minőség javítása és a költségek csökkentése érdekében. A vállalat nem veszi figyelembe a hagyományos értékesítési rendszert, ahelyett közvetlen értékesítési megközelítést alkalmaz. A Tesla galériákon, bemutatótermeken, weboldalon és autókiállításokon keresztül kínálja termékeit. Innovációs stratégiája megbízható és gyorsabb vásárlást biztosít a 8 lépéses hagyományos vásárlási folyamathoz képest. A Tesla innovációs folyamata magában foglalja a weboldal vagy üzlet felkeresését, a fizetés kiválasztását, a rendelés várakozását, a fizetést és a kiszállítást.

www.villanyautosok.hu