Az önvezető járművek anatómiája ötödik rész

Aktuátorok és mechanikai rendszer

Az aktuátor felület

Ez egy alacsony szintű kontrol csomag, ami a platform döntését továbbítja a fizikai komponensek felé. Ez a réteg áll a számítógépes platform kimeneti jele és a mechanikai aktuátorok között. A jármű mozgását két tengely mentén értelmezi: laterális kormányzó mozgás (Y tengely) és longitudinális gyorsuló mozgás (X tengely). A kettő kombinációjából származtatható a várható haladási pálya.

„Vezetés drónon át” (Drive by wire) technológia

Azok a rendszerek, amik kizárólag elektromos úton (és nem mechanikusan vagy hidraulikusan) közvetítik a vezető szándékát a járműnek. Egy ÖVA-nak lehet belső égésű motorja vagy elektromos meghajtása is; a jármű irányítása másképp történik mindkét esetben. A drive-by-wiret azért adaptálták, hogy a gázmeghajtású járműveket autonóm járművekké konvertálják. A technika elektromos és elektromechanikus rendszereket használ az irányításhoz, így a mechanikus kapcsolódási pontok és hidraulikus rendszerek kikerülnek a képből.

Amortizáció

Ez kedvezően befolyásolja az amortizációt, hiszen elektromos jelek esetén nem beszélhetünk kopó, cserélendő, esetleg sérülékeny alkatrészekről (pl. váltó). A drive-by-wire technológiának négy alrendszere van, amik dinamikusan irányítják az autót: throttle-by-wire (gázpedál helyettese), brake-by-wire (fék), steer-by-wire (kormánykerék), shift-by-wire (sebességváltó, erőátvitel).

www.researchgate.net