T&E elörejelzései
A T&E előrejelzései szerint az olyan cégek, mint a BYD és a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), a korábban brit MG márka kínai tulajdonosa, 2027-re elérhetik a 20%-os piaci részesedést.
Az új vámok azonban nem minden kínai gyártmányú elektromos járművet érintenek egyformán.
A vámok
A vámokat annak becslése alapján számították ki, hogy az egyes cégek mennyi állami támogatást kaptak, míg a vizsgálatban együttműködő vállalatoknál csökkentették az őket sújtó vámokat. E kritériumok alapján az Európai Bizottság három kínai EV-márkára - a SAIC-ra, a BYD-re és a Geelyre - egyedi vámokat állapított meg.
SAIC
A SAIC-ot sújtotta a legmagasabb, 37,6%-os új tarifa. Az állami tulajdonú SAIC a Volkswagen és a General Motors kínai partnere. A vállalat tulajdonában van az MG is, amely az egyik legkelendőbb elektromos járművet, az MG4-et gyártja Európában.
"Az együttműködés elmaradásának ára súlyos csapás a SAIC számára, amely globális bevételeinek 15,4%-át az európai EV-eladásokból szerzi" - állítja a Rhodium Group, egy független kutatócég. Krupcala úr számára, aki még a vámok bevezetése előtt vásárolta meg MG4-esét, az EU lépése nem sokat számít: "Nem igazán érdekelnek a vámok. Van egy szép autóm, hét év garanciával".