Az európai ellátási láncok nehézségei

Orosz-ukrán háború hatásai az Európai autógyártásra

A Volkswagen csoport Észak-Amerikára fókuszál az orosz-ukrán háború kitörése óta, mivel az európai ellátási láncok nehézségei súlyosbodtak a konfliktus miatt. Ezt az alkalmazkodási stratégiát a Porsche is követi. Herbert Diess, a cég ügyvezetőjének nyilatkozata szerint: „a VW a kínai és amerikai gyártásra helyezi át a súlypontot”, ami kompenzálja az európai kieséseket és így csak minimális késés keletkezik a rendelések teljesítésében.

Tavaly a félvezetőhiány 6,3 %-os visszaesést okozott az eladásokban Európa legnagyobb autógyártójánál. De még így is, a VW 22 milliárd € adózás előtti nyereséget realizált 2021-ben, ami majdnem duplája az azt megelőző év eredményének. A félvezetőhiány fellépésekor sikeresnek bizonyult a csoport menedzsmentjének válaszreakciója: a költségek csökkentése mellett a luxus modellek gyártásának kiszolgálása vált elsődlegesség, ami a magas profitrátát továbbra is biztosította a cég számára. Jelenleg, az Egyesült Államok piacán az új, elektromos SUV modellekre fog fókuszálni a cég, ami már eddig is nagyon kellendő volt az amerikai közönség körénben. Az új dizájnú SUV-k népszerűségét látva elmondható, hogy a cég hírneve felépült a 2015-ös dízelbotrányból.

www.nytimes.com