Globális autóipari trendek 2023-ban negyedik rész

Kis és szintetikus motorolaj trendek

Motorolajak

A globális motorolajok 2022-ben éves szinten 6,6%-os, erőteljes árbevétel-növekedést értek el, ami főként az áremelkedésnek köszönhető. Az éves összehasonlításban is szerény, 2,2%-os darabszám-növekedés volt tapasztalható, bár a teljesítmény valamivel gyengébb volt a járvány előtti szinteknél.
Globálisan az értékesítési érték 13%-kal nőtt 2019-ben, a legnagyobb növekedést Európában és a feltörekvő ázsiai országokban láthattuk.

A magasabb ár mellett jobb teljesítményt és kényelmet kínáló, teljesen szintetikus olajok tovább erősödtek, és a piac 54%-át teszik ki. Emiatt arra lehet számítani, hogy ez a prémiumosodás egész évben növekedni fog.

Egy másik látható tendencia a kisebb márkák piacán jelentkezik, például az Idemitsu és a Motul felemelkedése, amelyek továbbra is folytatják a nagyobb piacvezetők piaci részesedésének visszaszorítását. A két legnagyobb vállalat azonban együttesen még mindig 29%-os részesedéssel rendelkezik a piacon.

Az orosz-ukrán háborút követő hirtelen olajár-emelkedés után a globális motorolajok ára az év vége felé magas szinten kezdett stabilizálódni, de a nagy piaci ingadozás miatt továbbra is bizonytalan a jövőbeli árak alakulása.

www.gfk.com