A Tesla 2003-ban lépett be az autóiparba elektromos járműgyártóként, és 2010-ben tett nyilvános bejelentést. Szerződést kötött a SolarCity részvényeinek megvásárlásáról 2,6 milliárd dollár értékben, és ezáltal egyesült a céggel.
Tesla napelemek
A Tesla a „Powerwall”, a „Solar Panels” és a „Solar Roof” termékekkel bővítette pozícióját, és a termékeket/szolgáltatásokat lakossági tulajdonosok számára is biztosította. Ez az innovációs pozícionálás kritikus eleme, eredményessége miatt a Forbes által a világ legkreatívabb és leginnovatívabb vállalatának pozícióját szerezte meg. A Tesla széles körű differenciálási stratégiával pozícionálja magát a versenypiacon.
Stratégia
Ezt a stratégiát arra használja, hogy az autóiparban a prémium és az alacsony áron vásárló fogyasztókat egyaránt megcélozza. Sok más vállalkozás is elkezdett elektromos járműveket fejleszteni, de a Tesla úgy kívánja megőrizni versenyelőnyét, hogy folyamatos innováció és cég megújulás megy végbe. A K+F-be történő jelentős befektetések célja, hogy a termékeikhez progresszívebb technológiákat hozzanak létre, növelve az akkumulátorok és az elektromos járművek belépési korlátját. Megállapítható, hogy a Tesla lényegesen többet fektetett be a K+F-be, mint a többi piaci szereplő.