Az additív gyártás

A vasúti társaságok felépítettek saját digitális raktárukat, és ígyy csökkentették a beszállítóiktól való függést

Korábbi posztjainkban a 3D-s nyomtatással és az additív gyártással foglalkoztunk, annak egy nehézipari alkalmazására kitérve. Beszállítók gyakran nagyon nagy volumenben gyártanak alkatrészeket, hogy csökkentsék az egységköltséget. Viszont több százezernyi alkatrész tárolása jelentős raktározási kiadásokkal jár. A megfelelő elem megtalálása és annak eljuttatása a Föld másik oldalán lévő vásárlóhoz hetekbe telhet, ami kompromittálja a vevői elégedettséget.

Más gyártók bizonyos elemek gyártásával és forgalmazásával végleg leálltak, mert vagy a magas árak, vagy a lassú szállítás miatt, de nem tudták megőrizni a vásárlóikat. Az additív gyártás ellenben lehetővé teszi, hogy kis mennyiségben gyártsanak alkatrészeket, akár egyesével is nagyon alacsony költség mellett. A darabok akár lokálisan is legyárthatók, ami jelentős szállítási idő és költségmegtakarítással jár.

A német és holland vasúti társaságok felépítettek saját digitális raktárukat, hogy csökkentsék a beszállítóiktól való függést, ráadásul a saját alkatrészek modelljei könnyen módosíthatók. A saját magunknak nyomtatás sokkal olcsóbb és rugalmasabb taktika, mint nagy mennyiségű, felhasználásra talán soha nem kerülő alkatrészek tárolása. Összességében az additív gyártás növeli az alkatrészek funkcionalitását és csökkenti a készlettartás, és -beszállítás kockázatát.

www2.deloitte.com