A Cruise és a Waymo 2022 óta üzemeltet sofőr nélküli fuvarmegosztó szolgáltatásokat San Francisco egyes részein. Idén augusztusban a Kaliforniai Közüzemi Bizottság mindkét vállalatnak engedélyezte, hogy fizetős, vezető nélküli robotaxi fuvarokat üzemeltessen San Francisco egész területén.
Az egyes vállalatok által a kaliforniai gépjárművek minisztériumának küldött jelentések szerint a Cruise autonóm járművek idén 39 ütközésben voltak érintettek, és október 6-án a Waymo 46 autonóm jármű ütközéséről számolt be ugyanebben az időszakban. Az autonóm járművekkel kapcsolatban két előzetes vizsgálat is folyik az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalban.
A sofőr nélküli utazások felfüggesztésének bejelentésekor Cruise az X-en (Twitteren) ezt mondta: „Számunkra jelenleg az a legfontosabb, hogy lépéseket tegyünk a közbizalom újjáépítésére. Ennek a része, hogy szigorúan áttekintjük, hogy miket kell átdolgozunk a Cruise-nál, még akkor is, ha ez kényelmetlen vagy nehéz dolgokat jelent.” A Cruise azt mondta, hogy továbbra is kínál felügyelt utakat – olyanokat, ahol emberi sofőr van a fedélzeten. Waymo továbbra is vezető nélküli utakat üzemeltet San Franciscoban. A vállalat szeptemberben kezdte meg korlátozott működését Los Angelesben, felkészülve a nagyobb bevezetésre. Egy februári jelentésében a Waymo elmondta, hogy a vezető nélküli robotaxisa 1 millió mérföldet tett meg közutakon, két ütközéssel és 18 kisebb érintkezési eseménnyel.
Az ütközéseket úgy határozták meg, mint „olyan baleseteket, amelyekről értesítették a rendőrséget, és amelyekben legalább egy járművet el kellett vontatni”.
A Cruise egy szeptemberben publikált tanulmányában azt állítja, hogy autonóm járművei biztonságosabbak, mint az fuvarsofőrök által vezetett járművek. A tanulmány a Cruise, a General Motors, a Michigani Egyetem Közlekedési Kutatóintézete és a Virginia Tech Transportation Institute együttműködésének eredménye.