EU vámok a kínai elektromos autókra ötödik rész.

A vizsgálat során együttműködő cégek 20,8%-os extra vámmal fognak számolni

Vegyesvállalatok

Más cégeknek, köztük a Kínában vagy vegyesvállalatokon keresztül gyárakat működtető európai autógyártóknak is többet kell majd fizetniük azért, hogy elektromos autókat hozzanak be az EU-ba.

A vizsgálat során együttműködőnek ítélt cégek 20,8%-os extra vámmal fognak számolni, míg az EU nyomozói szerint nem együttműködő cégek 37,6%-os magasabb vámot fizetnek majd.

Az amerikai székhelyű Tesla, amely a Kínából Európába exportált elektromos járművek legnagyobb exportőre, egyedileg kiszámított vámtételt kért, amelyet az uniós tisztviselők szerint a vizsgálat végén határoznak meg.

A cég mégis közzétett egy értesítést néhány európai weboldalán, hogy a Sanghajban gyártott Model 3 árai emelkedhetnek az új vámok miatt.

Az ár nagy tényező

Tavaly Lars Koopmann üzletember, aki az autóipar nagyhatalmában, Németországban él, vásárolt egy Kínában gyártott Tesla Model Y-t. Koopmann úr elmondása szerint különösen tetszettek neki az autó csúcstechnológiai funkciói, például a nagy érintőképernyő. "Az ár is nagy tényező volt, ami megkülönböztette a prémium német márkáktól" - mondja Koopmann úr. "Ha a vámok érvényben lettek volna, azok mindenképpen befolyásolták volna a döntésemet."

www.bbc.com