SQA jelentősége harmadik rész.

Szabványos szoftver minőségbiztosítási megközelítések

Hibakezelés

A minőségbiztosítás két megközelítése a következő: 
Szoftverminőségi hibakezelés: A hibák azonosítására és kezelésére összpontosít a szoftver általános képességének és minőségének javítása érdekében. A hibáknak van egy általános osztályozása a súlyossági és prioritási szintek alapján.
Szoftverminőségi attribútumok: E megközelítés szerint azt figyelik, hogy a szoftvertermék az elvárásoknak megfelelően teljesít-e, függetlenül attól, hogy vannak-e hibái. A szoftverfejlesztő csapatok a termék teljesítményét több minőségi attribútum alapján mérik.

Minőségbiztosítás vs. tesztelés

Bár a minőségbiztosítás és a tesztelés hasonlónak tűnik, mégis szignifikánsan különböznek egymástól.
A minőségbiztosítás a szoftvertermékek minőségének szisztematikus ellenőrzésére és javítására irányuló folyamat. A tesztelés azonban egy program vagy rendszer futtatásának folyamata azzal a szándékkal, hogy egyéb hibákat találjon. Tegyük fel, hogy egy ételt készít: a minőség biztosítása érdekében több dolognak is rendbe kell tennie. Az étel elkészítésekor mindennek frissnek és színvonalasnak kell lennie, a hozzávalóktól a fűszerekig. Az elkészült étel tesztelése azonban teljesen más feladat. Az ételt meg kell kóstolni ahhoz, hogy ellenőrizni lehessen, hogy megfelelő-e az íz vagy a textúra.
A legfontosabb tanulság tehát az, hogy a minőségbiztosítást már a projekt kezdeti szakaszában, a követelménygyűjtéssel egy időben be kell vonni. 

www.kellton.com