Minőségirányítás második rész.

Mi is az a minőségirányítás?

A minőség

A minőség egyszerűen azt jelenti, hogy egy terméket vagy szolgáltatást olyan módon szállítunk, amely megfelel a vevő elvárásainak. Olyan termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtunk, amelyek mentesek a hiányosságoktól és hibáktól. A minőségről azt is mondhatjuk, hogy valami máshoz képest mennyire jó. A minőség kifejezés szubjektív, mivel az, amit egy vásárló értékesnek és hasznosnak talál egy termékben, eltérhet egy másik vásárlóétól. Az észlelt minőségnek azonban mérőszámai vannak, amelyek abból származnak, ahogyan az ügyfelek az általános minőségét észlelik.

Nézzünk meg néhányat ezek közül:

Teljesítmény:

A termék elsődleges működési jellemzőire utal. Hogyan teljesít a termék, azt nyújtja, ami ígértek? (pl. motor teljesítménye, sebesség)
Tulajdonság: A funkciók további jellemzői, amelyek növelik a termék vagy szolgáltatás vonzerejét, amelyeket az ügyfél hasznosnak talál. (ülések száma, szín, biztonsági felszerelések, külalak)
Megfelelősségi specifikációk: Ez annak a mértéke, hogy a termék kialakítása és működési jellemzői mennyiben felelnek meg a szabványoknak.

Megbízhatóság:

Ez annak a valószínűsége, hogy egy termék nem fog meghibásodni egy adott időszakon belül.

Szervizelhetőség:

Meghibásodás esetén milyen gyorsan lehet újra üzembe helyezni a terméket.

Tartósság:

A tartósság a termék funkcionális életciklusa, vagyis az, hogy mennyi ideig használható mielőtt javításra vagy cserére szorulna.

A minőségirányítás magában foglalja mindazokat a teendőket, ami biztosítja az adott cég termékeinek és szolgáltatásainak gazdaságos áron történő előállítását és szállítását, miközben megfelel az ügyfelek elvárásainak. Ezen kívül a minőségirányítás lehetővé teszi, hogy megoldják az ügyfelek panaszait, és több pozitív visszajelzést kapjanak.

Négy összetevője van: minőségtervezés, minőségbiztosítás, minőségellenőrzés és minőségfejlesztés.

www.sweetprocess.com