Minőségirányítás harmadik rész.

A minőségirányítás lépései

A minőségtervezés

Ez első lépés a minőségirányításban. Ez az a folyamat, amely során meghatározzák a projektre vonatkozó minőségi szabványokat, és eldöntik, hogyan teljesítsék azokat. A minőségi szabványok azonosítása után a következő lépés a minőségpolitika megírása.

Minőségbiztosítás

Ezen értjük azokat a szisztematikus lépéseket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy megfelelő megbízhatóságot biztosítsunk, hogy az adott szolgáltatás vagy termék megfeleljen a meghatározott követelményeknek. Ez biztosítékot ad arra, hogy a projekt az elfogadott tervek szerint haladjon. A folyamatok hatékonyságát mérje meg, és rögzítse a tanulságokat a változtatások végrehajtása során. Ezenkívül azonosítsa azokat a területeket, ahol nem felel meg a követelményeknek, valamint a javítási lehetőségeket tárja fel.

Minőségellenőrzés

Az a folyamatos erőfeszítés, ami a folyamat integritásának és megbízhatóságának megőrzését eredményezi. Ez úgy történik, hogy ellenőrizzük, hogy egy termék megfelel-e az elvárásoknak. Azonosítja a javítandó hibákat és a termeléshez szükségtelen folyamatokat.

A minőségfejlesztés

Egy folyamat tervszerű megváltoztatása az eredmény megbízhatóságának javítása érdekében. Miközben megfigyeli a folyamataival kapcsolatos adatait, kideríti, hogyan javíthatja azokat a még jobb eredmények elérése érdekében.

Példák a fentiekre: 

Quality Management System (QMS) : ISO 9001:2015, IATF 16949, VDA 6.3
Lean, Six Sigma, Root Cause Analysis (RCA), Total Quality Management (TQM), Kaizen, 5S, poka-yoke (megelőző, feltáró), Control Plan  
(https://en.wikipedia.org/wiki/Quality_management_system)

www.sweetprocess.com