Miért kell a minőségmenedzsmentet és annak digitális átalakítását kulcsfontosságúnak tekintenünk?
Az innovátorok piacra lépésével kettősség alakult ki a hagyományos eredeti berendezésgyártókkal (OEM=Original Equipment Manufacturer) szemben. Bár ugyanazokkal a kihívásokkal néznek szembe, más-más erősségekkel versenyeznek. Az OEM-ek egy olyan iparág részei voltak, amely úttörő szerepet játszott a minőségi gyakorlatokban.
A minőségi kihivások
A minőségi kihívások is ugyanazok a járműiparban. Az ellátási lánc bizonytalansága miatt gyorsabban kell alternatív beszállítókat azonosítani és ellenőrizni. Ha az olyan minőségügyi projekteket nézzük, mint a fejlett termékminőség-tervezés (APQP) vagy a gyártási alkatrész-jóváhagyási folyamat (PPAP), amelyeket az autóipari normák határoznak meg, látható, hogy óriási nyomás nehezedik az időzítésre és a határidőkre.
A munkaerőhiány
A munkaerőhiány és az utazási korlátozások szintén hatással vannak a minőségre. Például a beszállítói és vevői auditokat távolról vagy hibrid megközelítésben kell elvégezni. Mindez jobb együttműködési megoldások iránti igényt teremt, hogy a résztvevők bevált módszerekkel enyhíthessék a minőségüggyel kapcsolatos problémákat.
Globális vállalat
Vegyünk például egy globális vállalatot, amely autóalkatrészeket gyárt, és számos üzeme van szerte a világon. Ha minden egyes üzemben több részleg van, rengeteg erőforrással, korlátozással és minőségi megközelítéssel, akkor ezeket csak egy olyan együttműködő környezettel lehet kezelni, amely otthont ad a releváns adatoknak, minőségi szabványoknak és legjobb gyakorlatoknak. Ennek az átfogó rendszernek a problémák gyors és hatékony megoldására kell törekednie, miközben minden funkciót tájékoztatnia kell a szükséges változásokról és intézkedésekről.