QA
A minőségbiztosítás (QA) a sikeres szoftverfejlesztés esetében is hasonlóan fontos, mint más iparágakban: egy olyan módszertan, amelynek célja, hogy a szoftvertermék megfeleljen az előre meghatározott követelményeknek. A teljesítménybeli hiányosságok azonosítására és áthidalására összpontosít, hogy a szoftvertermék biztonságos és megbízható legyen, és megfeleljen a minőségi referenciaértékeknek.
A minőségbiztosítás a fejlesztési folyamat mellett működik, nem csupán annak egyik lépéseként. A minőségbiztosítás fő hangsúlya a korrekciós intézkedések azonnali végrehajtása és annak megakadályozása, hogy a kisebb problémákból nagy problémák alakuljanak ki.
A szoftver minőségbiztosításának céljai
A minőségbiztosítás magában foglalja a proaktív és reaktív intézkedéseket a lehetséges szoftverproblémák megszüntetésére.
A proaktív minőségbiztosítás olyan lépések megtételét foglalja magában, amelyekkel megelőzhető, hogy a problémák egyáltalán felmerüljenek. Ez magában foglalhatja új folyamatok vagy eljárások bevezetését, a dolgozók rendszeres képzését vagy új berendezésekbe való beruházást.
A reaktív minőségbiztosítás viszont a már bekövetkezett problémák kijavítását jelenti. Ez magában foglalhatja a kiváltó okok elemzését a mögöttes problémák azonosítása érdekében, a hasonló helyzetek megelőzésére irányuló korrekciós intézkedések bevezetését, vagy visszatérítések, vagy cserék kiadását a probléma által érintett ügyfeleknek.
E két megközelítés között bizonyos tevékenységek közösek. Ezeket az alábbiakban igyekszünk részletesebben tárgyalni.
Erőforrás-hatékonyság: A minőségbiztosítás nem tekinthető utólagos szempontnak. Ez egy "borítékolható" gyakorlat, amely biztosítja, hogy a szoftverfejlesztő csapatok már a fejlesztés korai szakaszában megtalálják a hibákat és hiányosságokat. Hosszú távon jelentős időt és pénzt takarítanak meg a vállalkozások azáltal, hogy a költséges hibákat már a felmerülésükkor megelőzik.
Versenyképesség
Versenyképes eredmények: A minőségbiztosítás elsődleges célja a szoftverek kívánt minőségi szintjének fenntartása, amelyet az ügyfelek elvárnak. A szoftverek szigorú tesztelési eljárásokat alkalmaznak annak biztosítására, hogy a fejlesztési folyamat minden egyes lépése megfeleljen az iparági szabványoknak. A különböző követelmények - a használhatóságtól a biztonságig - tekintetében granuláris tesztelést végeznek, hogy a minőségi mércét magasan tartsák. Az eredmény olyan szoftvertermékek, amelyek nem csak működnek, hanem megkülönböztetett felhasználói élményt nyújtanak.
Márka hírneve
Márka hírneve: A minőségbiztosítás a fejlesztési és szállítási folyamat minden szakaszára figyelmet fordít, hogy a termék a piacra kerülés előtt a kívánt módon működjön. Ez megakadályozza, hogy a vállalatok rontsák márkájuk hírnevét, és segít megvédeni őket a hibás termékek értékesítéséből vagy a nem megfelelő szolgáltatások nyújtásából eredő jogi felelősségtől.