A minőségbiztosítás és az AI kapcsolata, 2. rész

Hibaelhárítás ellenőrzése AI segítségével

A minőség biztosítás és egy komplex rendszer működése, hibaelhárítása sokkal könnyebben kontrollálható mesterséges intelligencia vagy AI-támogatott rendszerekkel, mint konvencionális, script (forgatókönyvszerű algoritmusok) eljárásokkal. Arról, hogy pontosan milyen tényezők esetén jelent ez könnyebbséget, alább olvasható néhány példa.

A kiinduló körülmény, hogy sok változó függvénye az eredmény. Ez azt jelenti, hogy az egyes inputok kapcsolata az outputtal nehezen modellezhető. Másik következmény, hogy a feldolgozandó információ mennyisége elég magas. Ebből kifolyólag az AI sok iparágban alkalmas a tradicionális rendszerek helyettesítésére, esetleg további munkaerő felszabadítására… Lássunk pár példát:

Egy légitársaság automatikusan képes volna jegyárat kalkulálni az aktuális üzemanyagár, zsúfoltság, és a célhely népszerűségé alapján, mindezt megtámogatva múltbéli tapasztalatokkal, statisztikákkal. Egy ingatlanközvetítő cég egy ingatlan árát kiszámíthatná a piacon elérhető hasonló felépítésű, felszereltségű házak, a helyszín (jelenlegi és várható) értéke és az általánosan jellemző befektetési kedv alapján is. Mindkét esetben sokkal versenyképesebb árat lehet meghatározni, sőt sokkal gyorsabban is, mint manuális számolás esetén.

www.medium.com